Przetłumacz Stronę

Poszukaj

Informacje

Od 11.01.2006 odwiedziło mnie: 18021540 internautów

Dobre Strony

Encyklopedia Radiooperatora - sprzęt, informacje, pomoc
Start arrow Humor arrow Powody i Dowody arrow Prawa i Twierdzenia
Prawa i Twierdzenia Drukuj Email
REGUŁA MARTWEGO PRZEDMIOTU :
  • Każdy przedmiot, niezależnie od konfiguracji, położenia, budowy i przeznaczenia, może w dowolnej chwili zadziałać w zupełnie nieoczekiwany sposób z przyczyn, które są albo całkowicie niejasne, albo zupełnie tajemnicze.

POSTULAT WIELOFUNKCYJNOSCI :

  • Im mniej funkcji posiada program, tym lepiej będzie je realizował.

PRAWA PUDDERA :

  • Wszystko co zaczyna się dobrze, kończy się Ĺşle.
  • Wszystko co zaczyna się Ĺşle, kończy się jeszcze gorzej.

PRAWO NIESKONCZONOSCI LUBARSKIEGO :
  • Zawsze jest jeszcze jeden błąd.

SKRÓCONE TWIERDZENIE O WIRUSACH :
  • Masz o jednego wirusa więcej niż myślisz.

PRAWO BROOKE'A :
Dodanie urządzenia przyspieszającego do starego oprogramowania,
  • zwalnia jego działanie.

PRAWA MARAKIJEWA :
  • Pisanie programu komputerowego jest rozkoszą.
  • Uruchamianie programu jest zmorą.

PRAWO CHEOPA :
  • Nic nigdy nie zostało zbudowane w zaplanowanym czasie lub zgodnie z kosztorysem.

ZASADA HORNERA :
  • Doświadczenie jest wprost proporcjonalne do stopnia zniszczenia sprzętu.

POSTULAT TROUTMANA :
  • Złorzeczenia to jedyny język rozumiany przez wszystkich programistów.

REGULA DOKLADNOSCI :
  • W poszukiwaniu rozwiązania problemu najbardziej pomocna jest znajomość odpowiedzi.

PRAWA MURPHY'EGO DOTYCZĄCE ELEKTRONIKI :
  • Im program dłuższy tym mniej sprawny.
  • Jeżeli tylko coś może się popsuć, to na pewno się popsuje.
  • Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to pierwsze uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi najwięcej szkód.
  • Jeżeli przewidziałeś cztery możliwe awarie i zabezpieczyłeś się przed nimi, to natychmiast wydarzy się piąta, na którą nie byłeś przygotowany.
  • Sprawy pozostawione samym sobie zmieniają się ze złych na gorsze.
  • Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze, to z pewnością coś
  • przeoczyłeś.
  • Natura zawsze stoi po stronie zła.
  • Nie wierz w cuda, polegaj na nich.
  • Wymiary zawsze podane będą w najmniej użytecznych jednostkach. Na przykład prędkość będzie wyrażona w furlongach (220 jardów) na dwa tygodnie (ang.fortnight).
  • Każdy przewód przycięty na długość okaże się za krótki.
  • Układ zabezpieczający zniszczy układy zabezpieczane.
  • Tranzystor zabezpieczony przez szybko działający bezpiecznik,
  • zabezpieczy go - paląc się w pierwszej kolejności.
  • Cokolwiek zostanie upuszczone na układ elektroniczny pod napięciem, spadnie zawsze tam, gdzie wyrządzi najwięcej szkód.
  • Stopień głupoty twojego postępowania jest wprost proporcjonalny do liczby przyglądających ci się osób.
  • Prawdopodobieństwo wyczerpania się baterii jest wprost proporcjonalne do zapotrzebowania na nie.
  • Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia), będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego.
  • Element wybrany losowo z grupy o 99-procentowej wiarygodności, będzie należał do pozostałego 1 procenta.
  • Konieczność znaczących zmian w projekcie jest odwrotnie proporcjonalna do czasu pozostającego do oddania tego projektu.
  • Ciężar upuszczonej części jest wprost proporcjonalny do stopnia
  • złożoności i ceny obszaru uderzonego.
  • Jeżeli zakres bezpieczeństwa jest ustalony na podstawie doświadczenia twórców i obsługi naprawiającej, to dowolny użytkownik natychmiast znajdzie sposób aby go przekroczyć.
  • Jeżeli projekt został całkowicie określony i wszystkie sposoby badań zostały wyczerpane to niezależny, niedoinformowany amator eksperymentator odkryje fakt, który bądĹş zlikwiduje zapotrzebowanie na ten projekt, bądĹş tez rozszerzy jego zakres.

KOMENTARZ O'TOLE'A DO PRAW MURPHY'EGO :
  • Murphy był optymistą !

TWIERDZENIE STOCKMAYERA :

  • Jeżeli problem wydaje się łatwy, to jest trudny.
  • Jeżeli problem wydaje się trudny, to jego rozwiązanie jest prawie niemożliwe.
  • Jeżeli problem wydaje się niemożliwy do rozwiązania, to poradzi sobie z nim nawet twoja teściowa, i to bez pomocy komputera.

PRAWA WEILERA :

  • Każdy działający program jest przestarzały.
  • Każdy program, po każdym uruchomieniu drożej kosztuje i zabiera więcej czasu.
  • Jeżeli program jest użyteczny to będzie musiał być zmieniony.
  • Pełną dokumentacje maja tylko bezużyteczne programy.
  • Każdy program rozszerzy się tak, by zająć cala dostępną pamięć.
  • Wartość programu jest odwrotnie proporcjonalna do jakości wyników jego pracy.
  • Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności
  • programisty konserwującego ten program.

OBIEKTYWNE PRAWA ORGANIZACJI :
  • Im więcej mamy czasu na wykonanie konkretnej pracy, tym więcej czasu praca ta zabierze.
  • W hierarchii każdy pracownik stara się wznieść na swój szczebel niekompetencji. Stąd z biegiem czasu każde stanowisko zostanie objęte przez pracownika, który nie ma kompetencji do wykonywania swoich obowiązków. Prace zaś wykonują ci, którzy nie osiągnęli swego stopnia niekompetencji.
  • Jeśli coś może pójść Ĺşle, to pójdzie.
  • W sytuacji kryzysowej, kiedy trzeba wybierać miedzy różnymi alternatywami, większość ludzi wybierze rozwiązanie najgorsze.
  • Jeśli jakaś praca została od początku Ĺşle zrobiona, wszelkie usiłowania jej poprawienia jeszcze ją pogorszą.
  • Prawdopodobieństwo pożądanego wyniku jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia pożądania tego wyniku.
  • Każda sprawa ma dwie strony z wyjątkiem przypadku gdy rozważający jest osobiście zaangażowany. W tym przypadku istnieje tylko jedna strona.
  • Każda organizacja, o ile temu nie przeciwdziałać dąży do pogrążenia się w chaosie.
  • Ci którzy mają, dostają najwięcej.
  • W biurokracji awansuje się za działalność, nie za wyniki.
  • Rozwiązanie jednego problemu natychmiast stwarza następne.

POSTULATY EULERA :
  • Nie należy zapisywać obliczeniami sześćdziesięciu stron po to aby uzyskać wynik, który można osiągnąć w dziesięciu wierszach po pewnych uważnych przemyśleniach.
  • Jeżeli chcemy spędzić trzy dni i trzy noce z rzędu na obliczeniach, to warto wcześniej poświęcić kwadrans, aby stwierdzić, które reguły obliczeń będą najbardziej przydatne.
  • Jeżeli wynik starannych obliczeń wydaje się być niezgodny z rzeczywistością, to musimy ufać naszym obliczeniom bardziej niż naszym zmysłom.

REGULA WESTMEIERA :
  • Aby oszacować czas potrzebny na wykonanie danego zadania należy określić czas potrzebny na rozwiązanie zadania, pomnożyć przez dwa i zamienić jednostkę miary czasu na bezpośrednio wyższą. Tak wiec na godzinne zadanie należy przeznaczyć dwa dni.

PRAWA PIERCE'A :

  • Jeżeli program zostanie skompilowany za 1-szym razem bez żadnego błędu, to na pewno nie będzie dawał dobrych wyników.
  • Podczas pierwszego uruchomienia w każdym systemie komputerowym maszyna będzie błędnie interpretować polecenia, mylić się w druku, Ĺşle liczyć wyrażenia matematyczne lub przynajmniej ignorować urządzenia zewnętrzne.

ZASADA LEPKICH CIECZY (ZWANA ROWNIEZ ZASADA COLI I SLODKIEJ KAWY) :
  • Filiżankę lub szklankę wywrócisz tylko wtedy, gdy została w niej resztka płynu.

Wnioski:
  • Płynąca ciecz z bezlitosna precyzją utoruje sobie drogę do najważniejszej dyskietki na biurku.
  • Jej droga wiedzie poprzez te wydruki, których kopia nie istnieje, a zbiór nie został zachowany.
  • Na projektach tych zostaną plamy, które sprawią, że najważniejsze miejsca będą nieczytelne.
  • Dotarłszy do dyskietki docelowej ciecz zaleje otwór zapisu/ odczytu.
  • Mając kilka dyskietek do wyboru ciecz zaleje te najważniejszą.
  • W rezultacie dyskietka nie nadaje się do niczego.
  • Jeśli jednak możliwe jest odczytanie pojedynczych zbiorów, to są to zbiory najmniej ważne.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »