Przetłumacz Stronę

Poszukaj

Informacje

Od 11.01.2006 odwiedziło mnie: 20474137 internautów

Dobre Strony

Encyklopedia Radiooperatora - sprzęt, informacje, pomoc
Start arrow Humor arrow Informatyka arrow Podstawowe prawdy informatyki
Podstawowe prawdy informatyki Drukuj Email
  1. Komputer służy człowiekowi.
  2. Ziemia jest płaska.
  3. Dla komputera nie ma rzeczy nie do pomylenia, a tym bardziej nie ma rzeczy niemożliwych - z wyjątkiem tych, których od niego wymagamy.
  4. W świecie komputerowego przetwarzania danych żadna awaria się nie kończy, ponieważ przechodzi zawsze w następną.
  5. Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment, aby bezlitośnie zaatakować.
  6. W pracy z komputerem opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest błędem.
  7. Nie unikniesz nigdy dużej awarii, jeśli spowodujesz małą - w najlepszym wypadku mała awaria pozostanie mała, stając się z czasem coraz bardziej uciążliwą.
  8. Nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych awarii - możesz być jednak pewien, że każde z osobna odczujesz na własnej skórze.
  9. Wnioski: Drobne awarie nie istnieją. Jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria, oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów.
  10. Im doskonalej program wykonuje swoje funkcje, tym dotkliwiej Cię zawiedzie.
  11. Każdy inny program zawodzi tak samo dotkliwie.
  12. Tylko niepotrzebny nikomu program przebiega bez zakłóceń.
  13. Masz zawsze o jeden wirus więcej, niż sądzisz.
  14. Podczas przeszukiwania program antywirusowy nieodwracalnie zniszczy wszystkie zbiory tekstowe i programowe, a nietkniętym zostanie jedynie wirus.
  15. Ostatecznie wirus pozostanie jedynym programem możliwym do przetworzenia.
  16. Elipsy są przedstawiane i drukowane jako schodkowate jajka.
  17. Schodkowate jajka pozostają schodkowatymi jajkami.
  18. Koła nie są kołami.
  19. Wyjątek: Kołami będą wtedy (i tylko wtedy), kiedy narysujesz je jako elipsy. Drukarka przedstawi je wtedy jako poprawne elipsy.
  20. Program konwersji graficznej może być spokojnie zastąpiony poleceniem kasowania. Wynik jest taki sam, albo przynajmniej wyjdzie na to samo.
  21. Program kalkulacyjny, który daje właściwy i przyjazny wynik - kłamie.
  22. Zanim z kalkulacji otrzymasz wyniki jedynie zbliżone do użytecznych, program włączy swój generator liczb losowych.
  23. Wartości pieniężne możesz otrzymać w dolarach, markach lub muszlach Fidżi; nigdy w złotówkach.
  24. Wyjątki są liczniejsze od reguł.
  25. Od wszystkich uznanych wyjątków istnieją wyjątki.
  26. Jeżeli opanowałeś już wyjątki, to nie pamiętasz już, jakich reguł one dotyczą.
  27. Prawidłowo napisany tekst pojawi się tylko wtedy, gdy napiszesz go ręcznie.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »